Pioneerin prs midit ja diskantit.



Keskustelua autohifistä.

Pioneerin prs midit ja diskantit.

ViestiKirjoittaja Jouko » 22.12.2015 02:06

Uusi tällä foorumilla mutta vanhat kujeet. Eli auton vaihdon myötä alkoi taas tämä rakentelu. Auto on vw passat 2.8 syncro sedan -99. Soitin minulla on jo, Pioneer deh-80prs. Päätteinä toimii Audison srx 4 ja sr 1d (subit).
Olen pitkään himoinnut diskanteiksi pioneerin ts-t031prs, saisi hpf:n laitettua vähän alemmas noin 2.5khz. Näin diskantit sulautuisi paremmin midien jatkoksi.Right? Midbassoiksi niin ikään prs sarjaa ts-m171prs etuoviin. Subit tulisi 4 kpl Ground zero GZNW 6.5" varapyöräkoteloon 40 litraa refleksi. Kysymys. Onko nämä prs pioneerit hintansa väärti? Tarkoitus rakentaa setti joka soi todella hyvin mutta myös basso potkisi tarvittaessa napakasti ja alhaalta. Etuoviin tietysti stp vaimennusta runsaasti. Mitä mieltä tästä kokonaisuudesta?
Jouko
 
Viestit: 4
Liittynyt: 22.12.2015 01:18

Re: Pioneerin prs midit ja diskantit.

ViestiKirjoittaja Jultsu » 22.12.2015 20:38

Jättäisin pyöräkotelon koskematta ja teurastaisin vasemman kyljen ja sinne lasikuidulla koppaa, saa sen saman 40 litraa sieltäkin.

Onko joku tietty syy miksi yksi 12" tai 15" elementti ei käy vaan pitää ottaa neljät halvemmat?
Jultsu
 
Viestit: 132
Liittynyt: 21.02.2011 00:43

Re: Pioneerin prs midit ja diskantit.

ViestiKirjoittaja Tero Tanninen » 22.12.2015 21:11

Nuo Pioneerin disset ei toimi noin matalalla jaolla kunnolla, ja ovat muutenkin aika nirsoja, ainakin vaffin suhteen. Mutta kunnon vaffin perässä tarjoaakin sit todella hyvää ääntä.

Ja noille mideille sitten todella tukevat paikat ja hyvä hengitys taaksepäin ni saa kunnon potkua aikaiseksi ja menee matalalle.
Tero Tanninen
 
Viestit: 210
Liittynyt: 28.01.2011 17:47

Re: Pioneerin prs midit ja diskantit.

ViestiKirjoittaja Jouko » 23.12.2015 00:21

Kiitos vastauksista ja mielipiteistä! No subi mulla maksimi se 12". Mielestäni 15":sta ei paljo lisä hyötyä, kotelo vaan kasvaa. Kasi tuumanen ois myös vaihtoehto. Joka tapauksessa kontti rakennetaan kerrankin kunnolla ja siististi. Joo, kotelo sivulle tai varapyörän tilalle kunhan elementin valinta varmistuu. Eikös ts-t031 jakotaajuudeksi suositella 2,5 khz/12db ja silloin pitäisi kestää 50w rms. Kyllä mieluusti laittaisin pioneerin parivaljakon keulille, onhan dsp:ssä potentiaalia korjailla virheitä ja ovathan ne soinnillisesti samaa sarjaa.
Jouko
 
Viestit: 4
Liittynyt: 22.12.2015 01:18

Re: Pioneerin prs midit ja diskantit.

ViestiKirjoittaja teemu tanninen » 23.12.2015 14:13

itellä ollut kyseinen sarja autossa kiinni. Midit vaativat tehoa ja todella tukevan kiinnityksen. Diskantteja itse soitin muistaakseni 3.15/18db että sain toimimaan. Mut sehän on myös autosta ja vahvareista sekä asennuksista kiinni.

Hyvä etupää sulla ainakin on. Ite korvasin noi disset ts-t3prs diskanteilla.
Pioneer PRS, Ground Zero Nuclear
Avatar
teemu tanninen
 
Viestit: 639
Liittynyt: 01.02.2011 13:58
Paikkakunta: Lieto

Re: Pioneerin prs midit ja diskantit.

ViestiKirjoittaja Jouko » 16.02.2019 23:15

Hei taas! Sopii jatkoksi tähän keskusteluun. Pitkäaikainen haave toteutumassa eli koko setti olisi prs sarjaa.
Soitin jo hommattu DEX-p99rs. Nyt tulossa maailmalta ts-c172prs. Vielä puuttuu ts-s062prs keskiäänet, ts-w252prs subi ja päätteet.
Kysyisin vielä kannattaako midbassoille tehdä kotelo vai laittaa vaan tukevasti oveen? Auto nyt Audi A6 c5 sedan. Passatista poiketen audin etuovet ovat melko heiveröiset eli välipelti puuttuu kokonaan. Itse ehkä kallistuisin kotelon puolelle. Onkos kokemusta subin kotelotilavuudesta? Taisi jossain testissä olla hieman pienempi kotelo mitä valmistaja suositteli.
Jouko
 
Viestit: 4
Liittynyt: 22.12.2015 01:18

Re: Pioneerin prs midit ja diskantit.

ViestiKirjoittaja Jouko » 17.04.2019 22:27

Morjens! Nyt etupää rakennettu ja ts-c172prs sai kaveriksi ts-s062prs keskiäänet. Auto vaihtui passatiksi, jotta etuovet olisi helpompi rakentaa hyvin soiviksi. Testikuuntelu tehty. Osasin aavistaa että yläpää toistuu melko puhtaasti, "open and smooth" niin kuin pioneeri mainostaa. Enemmän yllätti midbassojen toisto. Vaikka on ns. high end elementti, tulee myös alempi taajuuskaista voimalla ja tarkasti. Subin ja vahvareiden kanssa jouduin budjetti syistä tekemään muutoksia. Sw on Hertz mp300 d4.3 , päätteet ML power 5 ja HCP2X. 5 kanava pääte ohjaa keskiääniä, diskantteja ja subia 2 ohm kuormaan jotta saadaan mukavasti tehoa tarpeen tullen 550w. Toinen pääte on midbassoille. Nyt enää subin rakennus ja vahvistimien lopullinen sijoittaminen peräkonttiin. Etupäähän olen tosi tyytyväinen.
Jouko
 
Viestit: 4
Liittynyt: 22.12.2015 01:18


Paluu Autohifi

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ThomasPOME ja 2 vierailijaa

cron