Ihan ammatti?



Yleistä keskustelua aiheesta kuin aiheesta. Viestit jotka eivät sovi muiden otsikoiden alle.

Ihan ammatti?

ViestiKirjoittaja riksa » 18.02.2015 12:17

Terve

Ihan semmosta kyselen, kun monethan näitä asennuksia ja muuta autohifiin liittyvää tekee ihan työkseen, niin mikä olette ammatiltanne? Itse olen näitä jonkun verran vain omaan autoon harrastellut, mutta mielelläni näitä ihan työksenikin tekisin. Tietotaito ei ole vielä niin hyvä, että läheskään kaiken pystyisin itsenäisesti tekemään, mutta tekemällähän sitä oppii. Kaikista paras vaihtoehto olisi itseni kohdalla oppisopimus, (jos joku firma oppisopimuksella ottaa) mutta mikä koulu tässä kohtaa sitte tulisi olla?
Vai onko kaikki vain itse opetellut hommat ja päässyt tätä kautta töihin/perustanut oman firman?
riksa
 
Viestit: 2
Liittynyt: 18.02.2015 12:10

Re: Ihan ammatti?

ViestiKirjoittaja Mika Koponen » 18.02.2015 22:36

Itse olen koutukseltani ja taustaltani lentokonemekaanikko.
Autohifiä ja hälyttimiä olen asentanut ja harrastanut teinistä lähtien.
Kun alanvaihto tuli eteen, niin jotenkin tämä oli luonnollinen valinta. Helpommalla pääsee kuin lentsikkahommissa...
Alalle paras koulutus olisi joku hienomekaanikko-lasikuitu-puuseppä-autoasentaja-myynti-asiaskaspalvelu yhdistelmä. Koska tuollaista ei ole, niin tärkeintä on oma halua oppia ja ottaa selvää.
Työpaikka: Uudenmaan Autovarustelu
EMMAn päätuomari 2003-2013
ASTM avustaja
Mika Koponen
Vakituinen avustaja
 
Viestit: 653
Liittynyt: 08.01.2011 08:30

Re: Ihan ammatti?

ViestiKirjoittaja team apina » 20.02.2015 23:03

Moi

itsellä on Kokin koulutus takana
Sen jälkeen on oltu
-hitsaamassa
-Lvi asentajana
-Myyjänä
-ynm

Hifiä harrastanut 18v alkaen
tietotaitoa on karttunut vuosien varrella runsaasti
On kisattu db kisoja
Maxboomia
Emma espl

Nyt 1,5v takana yrittäjyyttä auto hifin myyjänä ja asentajana
Ala ei ole helppo mutta sitäkin antoisenpi

https://www.facebook.com/LowAndLoud.net

Timo
team apina
Yhteistyökumppani
 
Viestit: 20
Liittynyt: 21.02.2013 23:42

Re: Ihan ammatti?

ViestiKirjoittaja dinde » 12.09.2019 16:07

Olisin kiinnostunut kuulemaan alalla toimivilta henkilöiltä että onko muuttunut mihin suuntaan? Voisi kuvitella että uudempien autojen systeemit ovat sen verran monimutkaisia että ei ihan joka toimija enää pysty niitä modaamaan?
dinde
 
Viestit: 2
Liittynyt: 12.09.2019 16:03

Re: Ihan ammatti?

ViestiKirjoittaja xejvluqstzyr » 12.04.2024 12:34

xejvluqstzyr
 
Viestit: 5038
Liittynyt: 09.04.2024 20:53


Paluu Yleistä höpinää

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron