Skyline R33 GTS-t Aloittelijalla



Projektiesittelyjä.

Skyline R33 GTS-t Aloittelijalla

ViestiKirjoittaja Karx » 22.10.2014 18:16

Laitellaanpas tänne projektiketjua omasta autosta.
Autona on tosiaan R33 Skyline, Impulin päivitttämänä suoraan tehtaan linjalta. Auton olen Japanista tilannut vuonna 2011 Mamasanin kautta.

Autoa olen satunnaisesti laitellut vuoden ajan ja nyt olen alkanut kiinnostumaan hifiasennuksista. Toivottavasti tätä kautta saa hyviä vinkkejä hifiasennuksiin, niin ei tarvitse kaikkea itse keksiä.
Valtaosa laitteistosta on jo hommattu, mutta laitan niistä lisää kun pääsen siihen saakka.
Laitan myös kuvia ja tekstiä lisää tässä kun kerkeän.

Näin aluksi kuitenkin pari kuvaa itse autosta vuodelta 2011. Auton ulkonäkö ei ole kyllä kummemmin siitä muuttunut.

Kuva
Kuva
Kuva

Jos kuvat tuntuvat liian pieniltä, niin voin muokata viestiin isommat kuvat.
Karx
 
Viestit: 62
Liittynyt: 12.07.2014 14:52

Re: Skyline R33 GTS-t Aloittelijalla

ViestiKirjoittaja Jani Ilola » 22.10.2014 21:06

Kyllä noista jo näkee, pääasia että kuvat on suoraan näkyvissä. Itseltä ainakin jää projektit lukematta, jolleivät kuvat ole suoraan katseltavina. Minä en mitään linkkejä jaksa yksitellen klikkailla auki uuteen välilehteen.
Avatar
Jani Ilola
Moderaattori
 
Viestit: 663
Liittynyt: 11.01.2011 12:03

Re: Skyline R33 GTS-t Aloittelijalla

ViestiKirjoittaja THakola » 22.10.2014 22:09

Noinhan se paras on, mutta itse en ainakaan saanut mitenkään niitä laitettua näkyviin? Kokeilin kaikilla tietämilläni tägi yhdistelmillä mutten silti onnistunut...
SQ Exp Unl SM2 2011
SQ Adv 4000€ SM5 2012
SQ Adv Unl SM1 2013
SQ Master Unl SM3 2014
SQ Expert Unl SM2, Racing Adv SM1, MM Master SM1 2015
THakola
 
Viestit: 77
Liittynyt: 15.01.2012 00:05

Re: Skyline R33 GTS-t Aloittelijalla

ViestiKirjoittaja jounis » 22.10.2014 22:19

Muissa topikeissa on se vika että aikasemmin img tagit ei toiminu tällä foorumilla, niin siksi ne on linkkeinä tai pikkukuvina. Joku on jaksanu tehä jotain päivitystä niin nyt tämä foorumi toimii niinku 10v sitte on tarkotettu.
Tuo foorumille kuvan latauski on antiikin aikasta hommaa ja liika vaikeaa.
Pioneer, ScanSpeak, Mosconi, Mundofr, Audison.
jounis
 
Viestit: 386
Liittynyt: 31.01.2011 14:20

Re: Skyline R33 GTS-t Aloittelijalla

ViestiKirjoittaja Karx » 23.10.2014 19:08

Tosiaan photobucketista olen suoraan kopioinut IMG-linkin.

Laitetaas lisää kuvia. Elikkäs vaimennusprojekti on lähestulkoon jo saatu päätökseen. Aloitin vaimentamisen ovista, joihin upposi yllättävän paljon aikaa kun olivat täynnä kotelonsuoja-ainetta jotka ovat peräisin parin vuoden takaisesta ruosteenestokäsittelystä. Vaimennusmattona toimii lähes koko autossa Stp Black Gold. Ovien ulkopinnassa on kerros vaimennusmattoa, rei'ät on peitetty stp:n liimattavalla alumiinilla olisko ollut 0,2 mm paksua ja päälle oven sisäkerrokseen kanssa vaimennusmattoa.
Kuva

Kaiutinpaikkoja joutui hieman avartamaan, jotta 6,5 tuumaiset pyöreät kaiuttimet mahtuisivat paikalle kunnolla (Tässä vaiheessa minulla oli hommattuna Focal PS 165FX erillissarja, jonka piti olla ainoa päivitys hifilaitteisiin :roll: ). Kaiutinpaikoista olisi tullut kovin huterat, kun muovia joutui jyrsimään melko ronskilla kädellä pois, joten vahvistin kaiutinpaikkoja muovikitillä.
Kuva

Kaiutinreikiin asensin Dynamatin DynaXorb -matot.
Kuva

Lisää vaimennusprojektista taas kun kerkeän kirjoittaa.
Mielipiteitä ja ajatuksia saa jakaa. Myös ehdotuksia, mitä olisi pitänyt tehdä toisin otetaan vastaan sillä tämä on minulle aika tuntematonta aluetta.
Karx
 
Viestit: 62
Liittynyt: 12.07.2014 14:52

Re: Skyline R33 GTS-t Aloittelijalla

ViestiKirjoittaja Karx » 19.01.2015 20:49

Nostallaanpas tätä hieman, niin saisin tämän joskus ajan tasalle.

Elikkäs auton vaimennus on melko pitkälti jo saatu suoritettua. Pikkasen laitan vielä konttiin vaimennusta, mutta koko konttia en luultavasti vaimenna koska tarkoituksena on rakentaa subikotelo, joka sulkee kontin ja matkustamon välisen tilan lähes kokonaan ja ohjaa subin paineen matkustajien nautittavaksi sen sijaan että täristäisi spoileria.

Alla siis lisää kuvia katseltavaksi :)

Auton takakyljet olivat panelien alla peitetty pelkällä ohuella vaahtomuovimatolla, jotka poistin ja laitoin vaimennusmattoa ulkopeltiin sekä lokasuojan päälle.
Kuva

Tämän jälkeen leikkasin sopivat palaset STP Alum:ia. Samaa jota käytin ovien reikien peittämiseen. On muuten hyvää tavaraa (0,2 mm alumiinia liimapinnalla) tuohon tarkoitukseen ja helppo leikata ihan keittiösaksilla (emäntä kiitti kun varastin sakset tallille alumiinin leikkaamiseen). Ja lopuksi peitin koko kyljen vaimennusmatolla. Kuvassa myös leikkaustyökalu (keittiösakset) :)
Kuva

Tämän jälkeen siirryin vaimentamaan takapenkkien paikalle. Lokasuojien päälle tuli vielä kerros STP Bombia. Hattuhyllyllä näkyy aikasemmin asennettu Alpinen aktiivisubi, joka luultavasti joutuu väistymään kunnon subin tieltä. Vai onko tuota järkevää enää säilyttää? Subiksi on tulossa näillä näkymin ground zeron GZUW250SQ.
Kuva

Takapään jälkeen koitti katon vuoro. Olipas hankala purkaa kattoverhoilut pois, kun ei ollut ennen irroittanu ja sitä sai repiä aika tavalla, että suostu lähtemään. Tässä vaiheessa jouduin jo korkkaamaan toisen paketin STP Black goldia (4,5 m^2 paketti myös edellinen).
Kuva

Lopuksi sitten vielä lattian vuoro. Päädyin olemaan vaimentamatta lattiaa sen kummemmin, sillä siinä oli valmiiksi tehtaan asentamat bitumit, jotka olivat suurilta osin hyvin kiinni. Pari pientä heikosti kiinnittynyttä palasta poistin lattiasta. STP Bombia oli vielä levy jäljellä, joten käytin sen apparin jalkatilan etupäähän vaimentamaan rengasmelua. Lattiassa loppui myös butyylimatto kesken, joten päädyin tilaamaan pienen (0,8 mm^2) paketin STP Blackiä, joka on hitusen ohuempaa, koska Black goldista ei ole saatavilla pienempää pakettia :(
Kuva

Tässä vaiheessa jouduinkin jo luopumaan asennus shortseista, kun olivat mustassa butyylitöhnässä (oli siis kesä tätä tehdessä).

edit: korjattu subin mallia oikeampaan suuntaan
Viimeksi muokannut Karx päivämäärä 19.01.2015 21:07, muokattu yhteensä 1 kerran
Karx
 
Viestit: 62
Liittynyt: 12.07.2014 14:52

Re: Skyline R33 GTS-t Aloittelijalla

ViestiKirjoittaja Karx » 19.01.2015 21:06

Jäi tässä vielä aikaa päivittää tilanne laitteiston osalta, eli tähän asti hommattu laitteisto koostuu seuraavista komponenteistä hankintajärjestyksessä:

- Focal PS 165 FX (uusi)
- Pioneer DEX-P99RS ( käytetty, tästä vehkeestä johtuen homma karkas lapasista)
- Helix Competition A6 (käytetty)
- AIV silverado 4 mm^2 kaiutinkaapelit midbassoille ja subille (uudet).
- Ground zero GZUW250SQ (käytetty)
- Helix Competition A1 (uusi)
- Brax Matrix 2.1 (käytetty)
- AIV silverado 2,5 mm^2 kaiutinkaapelit diskanteille ja keskiäänille (uudet).

RCA-kaapelit on vielä hommaamatta, mutta luultavasti tulee Tasker C850 joillain liittimillä :)

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Muista vermeistä en ole kuvia ottanut, mutta ehkäpä seuraavalla kerralla kun käy tallilla :)
Karx
 
Viestit: 62
Liittynyt: 12.07.2014 14:52

Re: Skyline R33 GTS-t Aloittelijalla

ViestiKirjoittaja Mikko Laine » 20.01.2015 03:10

Ihan jees setuppi! Tuota mietin vaa, miten Braxin keskari tohon Focalin sarjaan istuu. Molempia kuunnelleena ovat tyyliltään melko erilaiset. Kaverin autoon laitettii toi Focalin sarja aktiiviseks ja se alko toimia aika kivasti tuolla 4khz jaolla. Diskanttiin jäi hiukan vielä ylimäärästä kihinää muttei yhtään nii paljo mitä passiivisena. Se midi sen sijaan on todella maukas perusasennuksellaki! Säädöt vaa kuntoon asennuksen (sulla näyttää ihan hyvältä) lisäks ja toivottavasti tää kaara nähdään EMMAn kisakentillä! Tuossa on oikeasti potentiaalia.

Mulle kävi aikanaan sama, et siinä kohtaa ku tuli DSP settiin ni homma ampu täysin lapasesta :lol: Missäpäin tää projekti majailee?
2016 EMMA SM3 SQ Master Unlimited
2016 EMMA SM1 / EM2 SQ Skilled Unlimited
2015 EMMA SM2 SQ Advanced Unlimited
2014 EMMA SM5 SQ Master Unlimited
Mikko Laine
 
Viestit: 278
Liittynyt: 02.02.2011 03:43
Paikkakunta: Pori

Re: Skyline R33 GTS-t Aloittelijalla

ViestiKirjoittaja Karx » 20.01.2015 08:37

Mikko Laine kirjoitti:Ihan jees setuppi! Tuota mietin vaa, miten Braxin keskari tohon Focalin sarjaan istuu. Molempia kuunnelleena ovat tyyliltään melko erilaiset. Kaverin autoon laitettii toi Focalin sarja aktiiviseks ja se alko toimia aika kivasti tuolla 4khz jaolla. Diskanttiin jäi hiukan vielä ylimäärästä kihinää muttei yhtään nii paljo mitä passiivisena. Se midi sen sijaan on todella maukas perusasennuksellaki! Säädöt vaa kuntoon asennuksen (sulla näyttää ihan hyvältä) lisäks ja toivottavasti tää kaara nähdään EMMAn kisakentillä! Tuossa on oikeasti potentiaalia.

Mulle kävi aikanaan sama, et siinä kohtaa ku tuli DSP settiin ni homma ampu täysin lapasesta :lol: Missäpäin tää projekti majailee?


Tarkoituksena olisi käydä kisaa kokeilemassa. Pitänee alkaa sääntöihin tutustumaan kunhan kerkeän. Ilmeisesti myös jonkin asteinen dokumentaatio tarvitaan asennuksista.

Joskus luultavasti päivitän tuon diskantin braxiin, mutta kokeillaan nyt kuinka se pelaa tuolla focalilla. Kauheesti ei ole mulla kokemusta äänenlaatuvehkeistä niin luulen ainakin alkuun olevan erittäin tyytyväinen tuohon.

Projekti majailee Helsingissä tällä hetkellä. Vuoden päästä tuota luultavasti voi Porissa bongailla kun tulee muutto sinne jouluna opintojen perässä.
Karx
 
Viestit: 62
Liittynyt: 12.07.2014 14:52

Re: Skyline R33 GTS-t Aloittelijalla

ViestiKirjoittaja Karx » 31.01.2015 23:31

Tässä vielä kuvat lopuista laitteistosta. Tosiaan RCA-kaapelit ja virtakaapelit on vielä hommaamatta.

Brax Matrix 2.1
Kuva

Helix Competition A1
Kuva
Kuva

Osaako joku viisaampi kertoa, mitä tuo Damping factor controll potikka saa aikaan tuossa vahvarissa?
Karx
 
Viestit: 62
Liittynyt: 12.07.2014 14:52

Seuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron