Koposen subitesti cd



Keskustelua autohifistä.

Re: Koposen subitesti cd

ViestiKirjoittaja Eero Augustin » 16.03.2011 08:31

Ehkäpä lehdessä ei kannata puhua Koposen levystä, vaan sen sisältämistä kappaleista. Monelle voi jäädä käsitys, että kiekko olisi ostettavissa jostakin.
Avatar
Eero Augustin
Yhteistyökumppani
 
Viestit: 143
Liittynyt: 28.01.2011 11:22
Paikkakunta: Forssa

Re: Koposen subitesti cd

ViestiKirjoittaja Janne Rytkönen » 17.03.2011 20:13

Olisikin, kuten monet muut säätölevyt. Jos ei omaa ihan pirun kattavaa levyhyllyä, tulee melko kalliksi hankkia jokainen albumi erikseen yhtä biisiä varten. Tokihan se muutakin musiikkia sisältää ihan nautinnoksi soitettavaksi asti, mutta näin säätö/vertailukäytössä. Oletetaan nettikaupoista saavan 10e per albumi, ei siis kauheasti naurauta jos lähtee nollapohjalta. Mikä on monella harrastajalla nykyaikana (mp3, spotify jne) enemmän sääntö, kuin poikkeus. Älkää tulkitko väärin, harrastuksella on hintansa, pisteet sinne lähtöpäähän jolla on ISO levyhylly :)

Kaikilla vaan ei ole vaarivainaan verenperintönä saatua keräämisvimmaa, tekniikka ja kulttuurimuutokset on ajaneet ohi.
Janne Rytkönen
 
Viestit: 12
Liittynyt: 08.02.2011 04:55

Re: Koposen subitesti cd

ViestiKirjoittaja Kimmo Kolkka » 17.03.2011 20:32

Eero Augustin kirjoitti:Ehkäpä lehdessä ei kannata puhua Koposen levystä, vaan sen sisältämistä kappaleista. Monelle voi jäädä käsitys, että kiekko olisi ostettavissa jostakin.

Aivan, mutta se on totuus, ettei tuollainen levy/t, kappaleet tule kotiin postissa. Kisoja kiertämään, tutustuman lajin muihin harrastajiin, niin tiedä vaikka tuollaiset kappaleet saattavat jopa löytyä joltain harrastajalta. ;)
- se soi, jos sitä jaksaa säätää -
ASTM avustaja
http://www.rotvalli.org
Avatar
Kimmo Kolkka
 
Viestit: 262
Liittynyt: 08.01.2011 12:12
Paikkakunta: Urjala

Re: Koposen subitesti cd

ViestiKirjoittaja Janne Rytkönen » 17.03.2011 20:36

Eikös se mennyt niin, että piirit v**ttaa kaikkia jotka eivät niihin kuulu? :)

Tässä voisi periaatteesta antaa noviiseille tasoituspisteitä, konkareilla on säätöbiisitkin kovemmat.
Janne Rytkönen
 
Viestit: 12
Liittynyt: 08.02.2011 04:55

Re: Koposen subitesti cd

ViestiKirjoittaja Johannes Harju » 18.03.2011 08:24

Tuli vaan mieleen että mitenkäs, saiskohan noita lättyjä lainattua kirjastosta (muistaako kukaan mikä se on? :D ) ja polttelis niistä sitten kokoelman? Kait seki on Lex Karpelan mukaan väärin, mutta eipähän tarttis ostella niitä levyjä yhen biisin tähen.
Johannes Harju
 
Viestit: 10
Liittynyt: 28.01.2011 13:04

Re: Koposen subitesti cd

ViestiKirjoittaja Pasi Liimatainen » 18.03.2011 10:28

Tuli vaan mieleen että mitenkäs, saiskohan noita lättyjä lainattua kirjastosta


Montakohan kirjastoa Suomessa on? Eli miten tähän voi antaa tyhjentävän vastauksen? :D Mene lähimpään kirjastoon ja tutki asiaa.
Hybrid Audio Berlingo :)
Avatar
Pasi Liimatainen
 
Viestit: 186
Liittynyt: 28.01.2011 10:21

Re: Koposen subitesti cd

ViestiKirjoittaja Mika Lirkki » 18.03.2011 16:05

Janne Rytkönen kirjoitti:Tässä voisi periaatteesta antaa noviiseille tasoituspisteitä, konkareilla on säätöbiisitkin kovemmat.


IMHO jokaisen tulisi käyttää niitä itselleen tutuimpia kappaleita. Kaima K koosti omista tutuista jutuistaa itselle levyn ja esim. itselleni löydän paljon tutumpiakin juttuja joilla pääsen henkilökohtaisesti parempaan tulokseen kuin minulle hiukan oudoilla kappaleilla.
Toki osa noista biiseista on tullut aika tutuksi :)
Master Unlimited EM 3.
&
Multimedia Master European Vice Champion
Avatar
Mika Lirkki
 
Viestit: 62
Liittynyt: 29.01.2011 19:40

Re: Koposen subitesti cd

ViestiKirjoittaja teemu tanninen » 22.03.2011 18:17

Mika Lirkki kirjoitti:
Janne Rytkönen kirjoitti:Tässä voisi periaatteesta antaa noviiseille tasoituspisteitä, konkareilla on säätöbiisitkin kovemmat.


IMHO jokaisen tulisi käyttää niitä itselleen tutuimpia kappaleita. Kaima K koosti omista tutuista jutuistaa itselle levyn ja esim. itselleni löydän paljon tutumpiakin juttuja joilla pääsen henkilökohtaisesti parempaan tulokseen kuin minulle hiukan oudoilla kappaleilla.
Toki osa noista biiseista on tullut aika tutuksi :)



Olen aivan samaa mieltä kuin edellä kirjoittanut. Vierailla kappaleilla on vaikea säätää laitteistoa. Itse olen tehnyt muutaman levyn palvelemaan omaa säätö sessiota varten. Kuuntelemalla erityylistä musiikkia ja erilaisia kappaleita ja oman musiikkimaun mukaan kun tekee levyn niin ei tarvitse muita levyjä. voin sanoa, että on mennyt lukemattomia tunteja netissä kuuntelemalla musiikkia ja miettimällä mikä olisi hyvä kappale. Olen myös kysellyt muilta minkälaisia ja mitä bändejä ne käyttää säätämiseen. Toisin sanoen omin käsin onneen myös tässä asiassa ja myös korvin :roll:
Pioneer PRS, Ground Zero Nuclear
Avatar
teemu tanninen
 
Viestit: 639
Liittynyt: 01.02.2011 13:58
Paikkakunta: Lieto

Re: Koposen subitesti cd

ViestiKirjoittaja Janne Rytkönen » 22.03.2011 21:38

Aivan samaa mieltä, kuin kaksi edellä kirjoittanutta. Tosin minä taidan omata meistä vähiten vakavuutta....

Itse aktiivisena kuuloke- sekä autokuuntelijana arvostan kovasti, jos harvoin pääsee kotimaailmaan tutustumaan. Harvalla meistä on edes kaksi näistä hallussa. Mutta silti jokaisella laistteistolla sama suosikkibiisi kuulostaa tutulta, itse en voisi arvioida mitään tuon mainitun subitestin perustella, mutta se toki antaa lisää valikoimaa mahdollisuuksia loputtomaan mereen. Kun haetaan sadoilla biiseillä yhtä laitteistoa kuosiin, on se aivan eri juttu kuin yhdellä levyllä satoja eri laitteistoja.

Vertailu, erojenlöytö ja säätölevyt erikseen. Ja lisäannos hymööriä.
Janne Rytkönen
 
Viestit: 12
Liittynyt: 08.02.2011 04:55


EdellinenSeuraava

Paluu Autohifi

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], bkokeyoyima ja 3 vierailijaa

cron