Ural concert cdd kokemuksia ?



Keskustelua autohifistä.

Ural concert cdd kokemuksia ?

ViestiKirjoittaja mikero » 19.08.2012 21:24

Moro! Ural concert ..Onko porukalla kokemuksia kyseisestä soittimesta? Kaverilta autosta soitin löytyy ja erittäin mielenkiintoinen kapistus kaikkine säätömahdollisuuksineen ja muide ominaisuuksineen. Itse alan kypsyä alpinen hitauteen ja muihin vipoihin, niin on ruvennut kiinnostamaan kyseinen soitin ihan tosissaan.

Venäläinen soitin ilmeisesti on kyseessä, mitä googletin niin tuo tiedon saanti on vähän vaikeaa ja englanti kun ei taivu niin sekin vaikeuttaa paljon. Kaveri sanoi, että helix olisi ostanut uralin tai jotain sinnepäin ja valmistanut kyseistä soitinta jossain välissä ? Varmuutta tälle en tiedä, mutta tietääkö joku muu ?
2003 vuonna soitin näköjään markkinoille on pongahtanut, mutta ihmettelen, kun suomessa ei hirveästi olla ainakaan netissä siitä keskusteltu . Tällä foorumillakin vain yksi on soittimen nimen maininnut myydessään sitä viimevuoden puolella. "Tämä siis haun perusteella ongittua"

Tyyppivikana ilmeisesti on cd-aseman toimimattomuus joka jostain johdon hapettumisesta johtuu ja usb:tä ei soittimesta löydy. En tiedä saisiko sitä jotenkin modattua siihen ?
Jakakaa kokemuksia jos niitä löytyy. Hyviä ja huonoja puolia, jos niitä on.
mikero
 
Viestit: 11
Liittynyt: 20.04.2012 23:27

Re: Ural concert cdd kokemuksia ?

ViestiKirjoittaja tuomas rautio » 20.08.2012 08:35

Vahva muistikuva, että moinen olisi aikanaan ollut jollain tämän palstan vakkareista (Ilola?) käytössä. Vanhan keskustelupalstan haku ei löytänyt enää mitään keskusteluja mokomasta. Tosin hatara muistikuva, että vanha keskustelupalsta oisi muutamia vuosia vitten uudistunut. Eli liekkö silloin hävinneet ko. soitinta koskevat viestit sieltä? Ilmeisesti aika lyhyen aikaa oli Suomen markkinoilla. En tiedä sitten valmistetaankokahan niitä yleensäkään enää, vuosiin ole moiseen ainakaan törmännyt. Ja jos ei valmisteta, niin onko sille edes minkäänlaista seuraajaa tullut. Mielenkiintoinen laite kuitenkin sinänsä. Itsekkin aikanaan moista kuolasin, mutta eihän sitä opiskelijan budjetilla mahdottomia osteltu...

Ja taitaapa olla sen verta iäkäs, ettei moiseen USB-paikkaa ihan helpolla modata, jos lainkaan.

Edit: Jaaha, Googletuksen perusteella Autosoundissa ollu testissä tämä, nro. 1/2006
tuomas rautio
 
Viestit: 1565
Liittynyt: 19.02.2011 13:06

Re: Ural concert cdd kokemuksia ?

ViestiKirjoittaja Kimmo Kolkka » 20.08.2012 11:35

Augustinin Eerolla voisi vielä olla muistissaan tietoa tuosta soittimesta.
- se soi, jos sitä jaksaa säätää -
ASTM avustaja
http://www.rotvalli.org
Avatar
Kimmo Kolkka
 
Viestit: 262
Liittynyt: 08.01.2011 12:12
Paikkakunta: Urjala

Re: Ural concert cdd kokemuksia ?

ViestiKirjoittaja mikero » 20.08.2012 18:37

Itsekkin löysin eilen tuon autosoundi lehti jutun ja pistin jo ostoilmoituksen foorumille lehdestä vetämään. Eero jos näkee ja kuulee niin kertoo vaan enempi asiaa tänne jos vain on kokemuksia. Jostain haluan soittimen kyllä. Eilen yritin google kääntäjän turvin venäjän foorumeita katsella niin siellä oli jotain mainintaa, että helix on soitinta hetken valmistanut ja lopettanut sen sit. Suomenkieliseksi päivityksestäkin jotain löytyi. Usb ominaisuus nyt ei loppujenlopuksi maata kaada, kun pääosin spotifyn kautta musaa tulee levyjen lisäksi kuunneltua.
Mutta mutta. Sormet syyhyten jatkan venäjän opiskelua :)
mikero
 
Viestit: 11
Liittynyt: 20.04.2012 23:27

Re: Ural concert cdd kokemuksia ?

ViestiKirjoittaja Eero Augustin » 21.08.2012 06:37

Joo, jotain kokemuksia on ja itselläni on vielä yksi CDD jemmassa. Oliskohan ollut 2002 Sinsheimissä kun tuo oli ekan kerran esillä ja kiinnostus heräsi kovastikin. Laite oli tuolloin vielä proto, mutta vientihinnasto niillä jo oli, ja se näytti todella lupaavalta. Alkoi siis odottelu. Odotus palkittiin, mutta ikävä kyllä hinta oli tällä välin tuplattu...

Mun kautta Concerteja tuli kuitenkin maahan kymmenkunta, ja niistä parissa on ollut ongelmia (joista olen kuullut, voi toki olla enemmänkin). Merkillä oli jonkun aikaa ihan oikea maahantuontikin, mutta menestys oli aika vaisu ja käsittääkseni soittimissa oli enemmänkin vikoja.

Softahan CDD:ssä päivitettävä, mutta mikäli oikein olen ymmärtänyt, päivityksiä ei ole tullut enää vuosiin, ainakaan valmistajan taholta. Voipi toki olla, että harrastajilta on jotain uutta, koodihan oli kai jossain määrin avoin. Fyysinen ja mekaaninen olemus on aika muovinen ja halpa, vastaa 79e markettisoittimia.

Eli: paperilla CDD oli mielestäni kaikkien aikojen toiseksi hienoin soitin (hienoimpia on tietty MX-sajan Mäkkärit) mutta toteutus on ikävä kyllä vähemmän onnistunut. Toki jos ehjän jostain löydät, niin saattaahan se olla vastaus unelmiin - ajaahan jotkut brittiautoillakin, vapaaehtoisesti :lol:
Avatar
Eero Augustin
Yhteistyökumppani
 
Viestit: 143
Liittynyt: 28.01.2011 11:22
Paikkakunta: Forssa

Re: Ural concert cdd kokemuksia ?

ViestiKirjoittaja Saku Härkönen » 21.08.2012 09:32

Minun sormien kautta meni 3 soitinta joista 2 oli omassa käytössä... Ensin hopea sitten musta... Olin jopa EMMA:n kisoissa ks soittimella... 05 ja 06 kaudella... RCA-johdon ihan onnettomat ja samoin myös muut liittimet. Perusvekottimena ihan ok. Hauskaa oli tehdä "musavideoita" Uralin omaan näyttöön, jotka piti muokata oikeaan resoluutioon ja harmaa sävyttää... :) Näyttävässä alumiini salkussa toimitettuna ja kahdella kakella varustettu peli. Nykyisin vaan tuollakin rahalla saa jo laadukkaan pelin... Ellei käytettynä tosiaan saa melkein ilmaiseksi... :)
Saku Härkönen
 
Viestit: 15
Liittynyt: 11.04.2011 21:59

Re: Ural concert cdd kokemuksia ?

ViestiKirjoittaja mikero » 21.08.2012 19:41

Kiitoksia tähänastisista kertomuksista. En tiedä mikä tuossa niin kiehtoo, mutta joetenkin se tuntuisi minun soittimelta. Pitäisi varmaan räpeltää kaverin soitinta enemmän jos se enin hurma lähtisi matkoihin ja keskittyisin näihin nykyajan vempeleisiin. Löyty tietoa vähän tosta helixi vehkeestäkin. Pystynyt ohjelmoimaan ilmeisesti mieleisekseen valmistajan sivuilta saatavilla päivityksillä. Kiinnostavaa :/

Jostain jos uralin saisi ostettua, niin varmaankin ihan vaan huvikseen sen ostan :) Eipähän joka autossa tule vastaan ja ei tarvitse muiden muutenkaan sitä näpertää, kun niin vaikea käyttää :)

Jatketaan etsintöjä.... ps. Onkohan mistään saatavilla noita vanhoja autosoundin julkaisuja? Tuo 06/1 lehti kiinnostaisi.
mikero
 
Viestit: 11
Liittynyt: 20.04.2012 23:27

Re: Ural concert cdd kokemuksia ?

ViestiKirjoittaja Volume » 23.08.2012 10:19

Tuolla markkina-osiossahan joku kauppaa vanhoja lehtiä ja kyseinen lehti näyttäs olevan myynnissä.Jos vaikka sieltä aloittasit,vai pitääkö se olla uusi :lol:
Volume
 
Viestit: 153
Liittynyt: 26.10.2011 13:39

Re: Ural concert cdd kokemuksia ?

ViestiKirjoittaja Jani Ilola » 25.08.2012 21:15

Mulla oli tosiaan Sierrassa tuollainen aikanaan. Käsittääkseni täsmälleen sama yksilö joka oli ASTM:n testissä. :D
Se on totta, että käyttöfiilis ja viimeistelyn laatu olivat "venäläisiä", ja linjaliitännät lähinnä huvittavat, mutta soittimena se oli nerokas. Vieläkään ei ole tuotettu sellaista soitinta miltään merkiltä, jossa olisi samat ominaisuudet ja mahdollisuudet. Ainoa tuon Uralin puute oli se, että se oli "vain" 3-tielaite, joskaan itselläni se ei haitannut kun käytössä oli nimenomaan kolmitiesetti.
Siinä oli sellainenkin hieno ominaisuus, että olipa mp3-tiedostojen nimet/tagit tehty ihan miten hyvänsä, se osasi näyttää nimen ja esittäjän aivan oikein, ilman mitään ylimääräistä tauhkaa (joka oli ainakin siihen aikaan netistä ladattujen biisien ongelma, että tagit olivat ihan mitä sattuu).
Minun mielestäni se oli siis ihan loistava laite. Minun yksilössäni ei myöskään koskaan ollut mitään vikaa.
Avatar
Jani Ilola
Moderaattori
 
Viestit: 663
Liittynyt: 11.01.2011 12:03


Seuraava

Paluu Autohifi

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], bkokeyoyima ja 3 vierailijaa

cron