Mika Koponen kirjoitti:Nyt hieman tarkennusta. FASCAn hallituksessa istui maahantuojajäsenet ja haluttiin oma luokka menestyneille ja maahantuojan edustajille, jotta muille jäisi jotain mahdollisuuksia kilpailuissa.
Sääntö meni jotakuinkin alla olevalla tavalla.
"Kahtena (tai kolmena - en enää muista kumpi) vuotena peräkkäin Finaalissa luokkansa voittaneet siirretään ProPlus -luokkaan."
Tuo sääntö kosketti tuolloin ainoastaan kahta kilpailijaa jotka asuivat 500m päässä toisistaan. Kilpailijat olivat paljon tekemisissä keskenään eivätkä siten olisi halunneet samassa kilpailuluokassa kilpailla. Kumpikin noista kilpailijoista voitti oman luokkansa FASCA:n Finaalissa vuosina 1995, 1996 ja 1997 eli juuri ennen tuota "legendaarista" sääntö muutosta. Jokaisella oli ja on aina mahdollisuudet kilpailuissa. Se vaan vaatii paljon työtä, taitoa ja viitseliäisyyttä. Ehkäpä se ei aikoinaan ollut kovin oikeudenmukaista siirtää ne jotka viitsi tehdä töitä pois heidän omista luokistaan jotta vähemmän tekevätkin voisivat pärjätä paremmin kyseisissä kilpailuluokissa.
Mika Koponen kirjoitti:Ja kuinkas kävikään? Kilpailijat hävisivät k.o. luokasta sekä kilpailuista...
Olihan ProPlus -luokassa vuoden 1998 finaalissa kolme autoa. Kumpikin yllä mainituista + Lempinen.
Hyvät asiat unohtaa nopeasti - paskat asiat muistaa loppuelämän.