Minullakin tuo Nankangien osto Fiestaan oli taloudellispohjainen kokeilu, kun rahaa ei juuri sillä hetkellä ollut ylimääräistä. Ajatus oli, että kokeillaan nyt näitä kun olin positiivisia kokemuksia niistä kuullut ja jos osoittautuisivat huonoiksi, niin hommataan sitten jotkut muut. Vaan kun omatkin kokemukset olivat hyviä (ja olen nirso renkaiden suhteen) niin tulipa hommattua Cadillaciinkin kierros Nankangeja. Edelleen olen niihin tyytyväinen.
Eivätkä maksa Camskilliltä tilattuna paljon p**kaakaan.
Rengas/Vanne/Katsastus
Re: Rengas/Vanne/Katsastus
Tuli töissä havaittua hieno rengasmerkki yhtenä päivänä, noiden on pakko olla hyviä. En sitten tiedä saako henkilöautoihin.
-
Jani Penttilä - Viestit: 78
- Liittynyt: 31.01.2011 02:04
Re: Rengas/Vanne/Katsastus
Varmaan amerikkalainen rengas, kun on noin komia nimikin
-
Eero Augustin - Yhteistyökumppani
- Viestit: 143
- Liittynyt: 28.01.2011 11:22
- Paikkakunta: Forssa
Re: Rengas/Vanne/Katsastus
hyvin nuo vanhat nankangit on kyl palvellu et jos sitte niissä pysyis.. hyvin pelittäny 0-120km nopeuksis, oli märkä tai kuiva.
raha ihmiset laittakoon 1000e sarjoja, minä laitan ne mihin on varaa.. enhän ole rata vauhteihin etsimässä kumeja.
Mä ostan "kalliit" (kesä)renkaat sit kun huomaan et ne on jollain tapaa parempia. Joskus on alla on olut uutta Nokian NRV:tä, joskus Dunlopin SP9000:sta, nykyisin pääosin Nexen - Syron - Aurora renkaita, enkä näistä "edullisista" ole mitään pahaa keksinyt. Ainoat renkaat mitkä on jääneet mieleen hemmetin liukkaina on noi Dunlopit jotka ainakin silloin oli muistaakseni hyvinkin arvostetut merkkirenkaat.
Talvirenkaissa lienee pidon puolesta luottaa näihin perinteisiin Nokian tms. renkaisiin. - Vaikka vallan mainiosti uudehkoilla H-nopeusluokan 17" keskieuroopankitkoillakin pärjäsi. BTDT.
- jiisimula
- Viestit: 39
- Liittynyt: 09.02.2011 13:23
Re: Rengas/Vanne/Katsastus
Lähteekös näistä mun rinkuloista nuo puolat kenties irti kun noissa näyttäis tuol kehissä olevan noita kuusiokolomuttereita sopivasti kun ajattelin jos enstalvena kiillottelis jossei kesällä kerkeä.. Ei ole näistä vanteista nyt parempaa kuvaa mut tuosta nyt varmaan jokainen näkee että siel jotain on..
Tuolla nyt on uteliaillekki jotain muitakin kuvi tuosta mun kotterosta, http://www.minunauto.com/auto/14940
Tuolla nyt on uteliaillekki jotain muitakin kuvi tuosta mun kotterosta, http://www.minunauto.com/auto/14940
- Jumbbane
- Viestit: 469
- Liittynyt: 29.01.2011 12:31
- Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa
Re: Rengas/Vanne/Katsastus
Jos ne on koottavat kaksi osaiset vanteet niin silloin niistä saa kehän irti mut luulen että nuo pultit on vain koristeet.
Pioneer PRS, Ground Zero Nuclear
-
teemu tanninen - Viestit: 639
- Liittynyt: 01.02.2011 13:58
- Paikkakunta: Lieto
Re: Rengas/Vanne/Katsastus
"Re: Rengas/Vanne/Katsastus
Kirjoittaja Mika Virolainen » 19.03.2011 22:23
Vanne saa tulla ulos renkaan kuvio ei. Suosittu tuunaustapa saksalais autojen keskuudessa haetaessa ns german lookkia."
Näin oon ymmärtänyt. Germaa tuollaset vanteet .
Kirjoittaja Mika Virolainen » 19.03.2011 22:23
Vanne saa tulla ulos renkaan kuvio ei. Suosittu tuunaustapa saksalais autojen keskuudessa haetaessa ns german lookkia."
Näin oon ymmärtänyt. Germaa tuollaset vanteet .
- jukka.juha16
- Viestit: 2
- Liittynyt: 21.09.2011 09:45
Re: Rengas/Vanne/Katsastus
Noniin yksi lempi aiheistani Tästä voisi kirjoittaa jos jonkin romaanin mutta anna mielipiteeni noin yleisellä tasolla
Lähdetään vaikka nyt siitä kun esim TM tekee rengas testejä jossa jostakin syystä pärjää ns. "kalliit merkit" misukka, nokia, continental jne. ja oletus on että yli 16" vanne rengas yhdistelmä on automaattisesti uraherkkä ja osaksi tästä syystä ei paljoa testailla kyseistä ominaisuutta, toinen syy on miksi uraherkkyyttä ei testailla kovinkaan paljoa on se että keskieuroopassa ei ole teissä pitkittäis uria niinkuin suomessa jossa jyrrryytetään nastoilla... uraherkkyys johtuukin suurimmaksi osaksi alustan kulmista ja renkaan kumi seoksesta joka sattuu olemaan näissä "halppis merkeissä" sellainen joka ei hae uria ja on iältään parempia kuin "hyvät merkit". esim lähemmäs kolmekymmentä senttisen leveyden omaava rengas 20" vanteella voidaan saada täysin tunnottomaksi urille, tämä ominaisuus on ainakin itselle mieleen koska tällöin voit olla varma ohitus tilanteessa minne auto menee ja minne ei... Eli periaatteessa jos haluaa aina parasta ajo ominaisuutta pyöriltä tulisi rengastuksen muuttuessa suuntaan tai toiseen aina tarkistuttaa alustan kulmat, koska toisen ominaisuudet ovat paremmat eri kulmilla, valmistajan ilmoittamat rengaskulmat kun toeutuvat ensiasennus koolla hyvin, mutta kun leveys kasvaa useilla senteillä ja profiili pienenee ja joudutaan käyttämään kovempia rengaspoaineita renkaat tietenkin kuluvat sisä syrjiltään.
Esimerkiksi jos tehtaan asettama camber vihreällä arvolla on noin 1,25-1,5 astetta taka-akselilla ja rengaskoolla 225/50/16 niin 245/40/20 kuluu vielä suht tasaisesti pikkusen alhaisilla paineilla mutta 285/25/20 kuluu jo aivan törkeasti siäsyrjältä koska prifiilia on enään noin 7 cm ja paineet pitää olla jo noin 3,4 baarissa.
Mielestäni kesärenkaiden kanssa ainakin suomessa on lähestulkoon sama mitä ostaa (pois luettuna selvästi huonot renkaat esim. liukkaat ym.) kun suomessa on kohtuulliset nopeusrajoitukset niin ei tarvita yli 200km/h omaavaa nopusluokkaa. Talvirenkaisiin itse sitten panosta enemmän ja maltillisemmassa koossa.
Lähdetään vaikka nyt siitä kun esim TM tekee rengas testejä jossa jostakin syystä pärjää ns. "kalliit merkit" misukka, nokia, continental jne. ja oletus on että yli 16" vanne rengas yhdistelmä on automaattisesti uraherkkä ja osaksi tästä syystä ei paljoa testailla kyseistä ominaisuutta, toinen syy on miksi uraherkkyyttä ei testailla kovinkaan paljoa on se että keskieuroopassa ei ole teissä pitkittäis uria niinkuin suomessa jossa jyrrryytetään nastoilla... uraherkkyys johtuukin suurimmaksi osaksi alustan kulmista ja renkaan kumi seoksesta joka sattuu olemaan näissä "halppis merkeissä" sellainen joka ei hae uria ja on iältään parempia kuin "hyvät merkit". esim lähemmäs kolmekymmentä senttisen leveyden omaava rengas 20" vanteella voidaan saada täysin tunnottomaksi urille, tämä ominaisuus on ainakin itselle mieleen koska tällöin voit olla varma ohitus tilanteessa minne auto menee ja minne ei... Eli periaatteessa jos haluaa aina parasta ajo ominaisuutta pyöriltä tulisi rengastuksen muuttuessa suuntaan tai toiseen aina tarkistuttaa alustan kulmat, koska toisen ominaisuudet ovat paremmat eri kulmilla, valmistajan ilmoittamat rengaskulmat kun toeutuvat ensiasennus koolla hyvin, mutta kun leveys kasvaa useilla senteillä ja profiili pienenee ja joudutaan käyttämään kovempia rengaspoaineita renkaat tietenkin kuluvat sisä syrjiltään.
Esimerkiksi jos tehtaan asettama camber vihreällä arvolla on noin 1,25-1,5 astetta taka-akselilla ja rengaskoolla 225/50/16 niin 245/40/20 kuluu vielä suht tasaisesti pikkusen alhaisilla paineilla mutta 285/25/20 kuluu jo aivan törkeasti siäsyrjältä koska prifiilia on enään noin 7 cm ja paineet pitää olla jo noin 3,4 baarissa.
Mielestäni kesärenkaiden kanssa ainakin suomessa on lähestulkoon sama mitä ostaa (pois luettuna selvästi huonot renkaat esim. liukkaat ym.) kun suomessa on kohtuulliset nopeusrajoitukset niin ei tarvita yli 200km/h omaavaa nopusluokkaa. Talvirenkaisiin itse sitten panosta enemmän ja maltillisemmassa koossa.
- MyMy_88
- Viestit: 18
- Liittynyt: 13.09.2011 13:51
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa