Alkuviikosta saapui viimeinen elementti eli subi.
Kun koin että kojis olisi valmis (en käsin tunnustelemalla löytänyt muotovirheitä) vedin pintaan kiiltävän mustan. Eikä siitä oikeastaan löytynyt mitään paranneltavaa. Asentelin sen vielä autoon odottamaan verhoilijalle pääsyä.
Olin pitkään miettinyt miten saisin etupaneelin kiinnitettyä uudelle paikalleen, niin ettei f#1:lle tarvisi mitään peruuttamatonta tehdä. Kiinnitys tulisi olla myös sellainen, että paneelin saisi helpolla työllä myös pois. Alusta asti oli mielessä käyttä yhtä ylimääräistä soitinta (jota on jo uhrattu hifille) josta ottaa levy mihin paneeli kiinnittyy. Nämä kaksi soitinta kuitenkin eroavat hieman toisistaan, eikä niitä saa paritettua muuta kuin voimalla. Päädyin kuitenkin ratkaisuun jossa otin vanhasta soittimesta paneelin takalevyn, jota työstin dremelillä, jotta sillä saisi korvattua F#1:ssä saman levyn.
Sitten liimailin ja ruuvailin mdf:tä kiinnityksen kojikseen. Nyt paneelin saa helposti irti, jos tulee tarve.
Peräkontin virran syötöt ovat melkein valmiita. Vielä vahvareille johtimet uupuvat sekä ne johdot mitä ei pysty tekemään pöydällä.
Muuten projekti on asettamissani deadlinessä. Alkuperäiset mietinnät olivat, että olisi saanut kaikki varhoiltavat pinnat valmiiksi helmikuun loppuun mennessä, nyt vielä on kesken pari pintaa, johtunee ihan täysin siitä että olen laistanut hiontahommia, mutta onneksi silloin on tullut tehtyä kaikkea muuta Eli suunnitelmissa ollaan. Nyt olisi projektista tehtynä noin 2/3 ja nelisen kuukautta touhuttu. Joten laskennallisesti olisi vielä pari kuukautta työtä tiedossa. Todellisuudessa venyy ainakin kolmeen kuukauteen, koska johdotukset ja viimeistelyt vievät hirvittävästi aikaa. No miksi asettaa tälläisiä aikatauluja? Muuten tämä ei valmistuisi edes vuodelle 2020 Sekä olisihan sitä kiva taas ensi kesänä kilpailla.
BMW E36 325i individual
Re: BMW E36 325i individual
SQ Exp Unl SM2 2011
SQ Adv 4000€ SM5 2012
SQ Adv Unl SM1 2013
SQ Master Unl SM3 2014
SQ Expert Unl SM2, Racing Adv SM1, MM Master SM1 2015
SQ Adv 4000€ SM5 2012
SQ Adv Unl SM1 2013
SQ Master Unl SM3 2014
SQ Expert Unl SM2, Racing Adv SM1, MM Master SM1 2015
- THakola
- Viestit: 77
- Liittynyt: 15.01.2012 00:05
Re: BMW E36 325i individual
Kojis näyttää hyvältä.
Mikä subi tuo on?
Miksi Powerstationilla virransyötöt tangoilla kun kaikki muu menee kaapeleilla?
Mikä subi tuo on?
Miksi Powerstationilla virransyötöt tangoilla kun kaikki muu menee kaapeleilla?
2011 EMMA SQ Experienced Unlimited SM1, EM7
2012 EMMA SQ Master 4000€ SM2, EM7
2013 EMMA SQ Master 4000€ SM1, EM3
2014 EMMA SQ Master 4000€ SM1
2012 EMMA SQ Master 4000€ SM2, EM7
2013 EMMA SQ Master 4000€ SM1, EM3
2014 EMMA SQ Master 4000€ SM1
- Antero Kölli
- Vakituinen avustaja
- Viestit: 591
- Liittynyt: 28.01.2011 11:15
Re: BMW E36 325i individual
Antero Kölli kirjoitti:Kojis näyttää hyvältä.
Mikä subi tuo on?
Miksi Powerstationilla virransyötöt tangoilla kun kaikki muu menee kaapeleilla?
B&W aws608 aktiivisubissa oleva elementti. Vahvistimille tulee vielä kuparitangosta virransyotöt.
SQ Exp Unl SM2 2011
SQ Adv 4000€ SM5 2012
SQ Adv Unl SM1 2013
SQ Master Unl SM3 2014
SQ Expert Unl SM2, Racing Adv SM1, MM Master SM1 2015
SQ Adv 4000€ SM5 2012
SQ Adv Unl SM1 2013
SQ Master Unl SM3 2014
SQ Expert Unl SM2, Racing Adv SM1, MM Master SM1 2015
- THakola
- Viestit: 77
- Liittynyt: 15.01.2012 00:05
Re: BMW E36 325i individual
Henkilökohtaisesti en ole koskaan tykännyt yhtään ratin takana olevista etupaneeleista. Sen lisäksi että se paneelissa oleva levynsyöttöaukko on lievästi kömpelön näköinen (kun itse pyöritin on muualla), on tuollaisen käyttöergonomia ihan suolesta. Jos tuomaroisin kisoissa, antaisin näytön sijoituksesta plussaa ja sitten kaikki mahdolliset miinukset käytettävyydestä, turvallisuudesta ja ulkonäöstä.
Mutta tämä oli siis vain minun mielipiteeni ja muutenhan tuo alkaa näyttää oikeinkin hyvältä.
Mutta tämä oli siis vain minun mielipiteeni ja muutenhan tuo alkaa näyttää oikeinkin hyvältä.
-
Jani Ilola - Moderaattori
- Viestit: 663
- Liittynyt: 11.01.2011 12:03
Re: BMW E36 325i individual
Jani Ilola kirjoitti:Henkilökohtaisesti en ole koskaan tykännyt yhtään ratin takana olevista etupaneeleista. Sen lisäksi että se paneelissa oleva levynsyöttöaukko on lievästi kömpelön näköinen (kun itse pyöritin on muualla), on tuollaisen käyttöergonomia ihan suolesta. Jos tuomaroisin kisoissa, antaisin näytön sijoituksesta plussaa ja sitten kaikki mahdolliset miinukset käytettävyydestä, turvallisuudesta ja ulkonäöstä.
Mutta tämä oli siis vain minun mielipiteeni ja muutenhan tuo alkaa näyttää oikeinkin hyvältä.
Kiitos kiitos. Kieltämättä tuo levynsyöttöaukko on hieman tyhmän näköinen. Yksi vaihtoehto oli hommata toinen paneeli ja muokata sitä, mutta ehkä tulevaisuudessa, katsotaan miten tämä sitten joskus jalostuu pidemmälle Enhän mä olisi paneelia tuonne laittanut jos sitä pitäisi sieltä käyttää, eli tulee rattiin ja keski konsoliin kaukosäätimet.
SQ Exp Unl SM2 2011
SQ Adv 4000€ SM5 2012
SQ Adv Unl SM1 2013
SQ Master Unl SM3 2014
SQ Expert Unl SM2, Racing Adv SM1, MM Master SM1 2015
SQ Adv 4000€ SM5 2012
SQ Adv Unl SM1 2013
SQ Master Unl SM3 2014
SQ Expert Unl SM2, Racing Adv SM1, MM Master SM1 2015
- THakola
- Viestit: 77
- Liittynyt: 15.01.2012 00:05
Re: BMW E36 325i individual
THakola kirjoitti:eli tulee rattiin ja keski konsoliin kaukosäätimet.
No tuo muuttaa asiaa jo oleellisesti parempaan suuntaan.
-
Jani Ilola - Moderaattori
- Viestit: 663
- Liittynyt: 11.01.2011 12:03
Re: BMW E36 325i individual
Tällä erää rankentelun kohteeksi oli päässyt midbasso paikat. Perusrunko muodostuu mdf- kehikkoon upotetusta alumiinilevystä (juttua tuolla aiemmin) joka pultataan auton runkoon neljälläl m6 pultilla. Otin alkuperäisistä muoveista reunat talteen ja kuidutin ne kiinni kehikkoon autossapäin.
Kuidun kovetuttua paneelit pois autosta ja lisää kuitua vahvikkeeksi. Autossapäin tapahtuvan kuidituksen jätin mahdollisimman vähälle, (vain niin että palikat pysyy kasassa) johtuen huonosta työasennosta sekä mahdollisimman vähän mahdollisuuksia sotkea paikat hartsiin
Lopuksi perus pakkeloinnit. Sekä maalaus kiiltävän mustalla. Ja eikun hallinnurkkaan odottamaan verhoilua
Kuidun kovetuttua paneelit pois autosta ja lisää kuitua vahvikkeeksi. Autossapäin tapahtuvan kuidituksen jätin mahdollisimman vähälle, (vain niin että palikat pysyy kasassa) johtuen huonosta työasennosta sekä mahdollisimman vähän mahdollisuuksia sotkea paikat hartsiin
Lopuksi perus pakkeloinnit. Sekä maalaus kiiltävän mustalla. Ja eikun hallinnurkkaan odottamaan verhoilua
SQ Exp Unl SM2 2011
SQ Adv 4000€ SM5 2012
SQ Adv Unl SM1 2013
SQ Master Unl SM3 2014
SQ Expert Unl SM2, Racing Adv SM1, MM Master SM1 2015
SQ Adv 4000€ SM5 2012
SQ Adv Unl SM1 2013
SQ Master Unl SM3 2014
SQ Expert Unl SM2, Racing Adv SM1, MM Master SM1 2015
- THakola
- Viestit: 77
- Liittynyt: 15.01.2012 00:05
Re: BMW E36 325i individual
Subille tuli tehtyä paikka suksiluukkuun ( kyllä, avoautosta löytyy suksiluukku ) Ensitöikseen muoviseen kehikkoon kuiduttelin kolmisen kerrosta kuitua, sen päälle tuplakerros vaimennusmattoa.
Elementin kiinnitystä varten liimasin 5mm alumiinilevyn kiinni.
Päällimmäiseksi vielä vaneri upotusta varten.
Oli jäänyt ylimääräistä korinväristä maalia senverran, että päätin vetää räkin sillä. Kieltämättä näyttää ihan törkeen hyvältä räkki metallihohto punaisena
Diskanttipaikatkin ovat olleet jo tovin verhoilu valmiina. Näistä ei oikeen tullut kuvia otettua, mutta perusjutuin nekin tein. Raudasta ensin perus runko, jonka päälle kuidusta muodot jne.
Nämähän ei nyt ole samanlaiset molemmin puolin, vaan apparin puoli on esteettisesti huonompi, mutta taasen diskantti toimii tällä suuntauksella/ asennolla paremmin.
Elementin kiinnitystä varten liimasin 5mm alumiinilevyn kiinni.
Päällimmäiseksi vielä vaneri upotusta varten.
Oli jäänyt ylimääräistä korinväristä maalia senverran, että päätin vetää räkin sillä. Kieltämättä näyttää ihan törkeen hyvältä räkki metallihohto punaisena
Diskanttipaikatkin ovat olleet jo tovin verhoilu valmiina. Näistä ei oikeen tullut kuvia otettua, mutta perusjutuin nekin tein. Raudasta ensin perus runko, jonka päälle kuidusta muodot jne.
Nämähän ei nyt ole samanlaiset molemmin puolin, vaan apparin puoli on esteettisesti huonompi, mutta taasen diskantti toimii tällä suuntauksella/ asennolla paremmin.
SQ Exp Unl SM2 2011
SQ Adv 4000€ SM5 2012
SQ Adv Unl SM1 2013
SQ Master Unl SM3 2014
SQ Expert Unl SM2, Racing Adv SM1, MM Master SM1 2015
SQ Adv 4000€ SM5 2012
SQ Adv Unl SM1 2013
SQ Master Unl SM3 2014
SQ Expert Unl SM2, Racing Adv SM1, MM Master SM1 2015
- THakola
- Viestit: 77
- Liittynyt: 15.01.2012 00:05
Re: BMW E36 325i individual
Viimeisen kolmen viikon aikana projekti on edennyt hyvää vauhtia, koska on ollut tuolla metsän puolella töissä hiljaista, niin on sitten kerinnyt harrastamaan joka päivä oikeen kunnolla. Kerrankin työt EI haittaa harrastusta
Osat (kojis, pilarin muovit, midi paikat sekä yksi kontin paneeli) ovat tällä hetkellä verhoilussa ja ensiviikon aikana pitäisi saada ne takaisin. Tällähetkellä ei oikein ole mitään mainitsemisen arvoista työn alla, koska pitäisi saada kojis paikalleen, että sais loput etupään johdotuksista tehtyä kerralla kuntoon ym. ym. muut osat mitkä tulee kojikseen...
Sitten niihin muihin asioihin mitä viime postauksen jälkeen on valmistunut...
Hansikaslokeroon tein paikat F#1:n virtalähteelle, konkalle, TV-virittimelle joka on jäänyt nurkkiin pyörimään (tulee sekin käyttöön) sekä etupään sulakkeille.
F#1:n kiinnityksen tein 5mm alumiinista. Samoihin kiinnikkeisiin tein jäähdytys profiilit samaisesta materiaalista. Jos nyt ei enään kesäkelillä näpit palaisi kun ottaa CD:n pois
Parin tunnin tuhertamisen jälkeen sekä yhden kierretapin ja poranterän menetyksen jälkeen näytti tältä.
Vielä täytyy varmaankin ripoja hioman muotoilla, kun saa kojiksen takaisin. Tässä vaiheessa otin alustavat muodot varakojiksesta. Sekä vaihtaa pultit uppokantaisiin.
Haeskelin myös vähän pultteja. 98% kiinnityksiin tulevista pulteista on m6, joten on paljon mukavampi kasata kun saa käyttää vaan paria avainta, sekä kiinnitys tarvikkeet ovat yhdenmukaisia, tässä tapauksessa haponkestäviä, pallokannalla sekä kuusiokolo kannalla. Se miksi 2% on jollain muulla koolla on ihan sen syytä kun kaikkia laitteissa olevia reikiä ei oikein voi suurentaa m6 kokoon.
Sellainen asia mikä yleensä tehdään ensimmäisenä eli vaimennukset tein lähes loppuun, tässä tapauksessa kontin kansi ja ovet, tulevaisuudessa vielä kovakatto saa saman käsittelyn. Vaimennus käsitti ensin normi bitumi maton kahteen kertaan ja päälle retkipatjan. Ovipahvit saivat saman käsittelyn.
Osat (kojis, pilarin muovit, midi paikat sekä yksi kontin paneeli) ovat tällä hetkellä verhoilussa ja ensiviikon aikana pitäisi saada ne takaisin. Tällähetkellä ei oikein ole mitään mainitsemisen arvoista työn alla, koska pitäisi saada kojis paikalleen, että sais loput etupään johdotuksista tehtyä kerralla kuntoon ym. ym. muut osat mitkä tulee kojikseen...
Sitten niihin muihin asioihin mitä viime postauksen jälkeen on valmistunut...
Hansikaslokeroon tein paikat F#1:n virtalähteelle, konkalle, TV-virittimelle joka on jäänyt nurkkiin pyörimään (tulee sekin käyttöön) sekä etupään sulakkeille.
F#1:n kiinnityksen tein 5mm alumiinista. Samoihin kiinnikkeisiin tein jäähdytys profiilit samaisesta materiaalista. Jos nyt ei enään kesäkelillä näpit palaisi kun ottaa CD:n pois
Parin tunnin tuhertamisen jälkeen sekä yhden kierretapin ja poranterän menetyksen jälkeen näytti tältä.
Vielä täytyy varmaankin ripoja hioman muotoilla, kun saa kojiksen takaisin. Tässä vaiheessa otin alustavat muodot varakojiksesta. Sekä vaihtaa pultit uppokantaisiin.
Haeskelin myös vähän pultteja. 98% kiinnityksiin tulevista pulteista on m6, joten on paljon mukavampi kasata kun saa käyttää vaan paria avainta, sekä kiinnitys tarvikkeet ovat yhdenmukaisia, tässä tapauksessa haponkestäviä, pallokannalla sekä kuusiokolo kannalla. Se miksi 2% on jollain muulla koolla on ihan sen syytä kun kaikkia laitteissa olevia reikiä ei oikein voi suurentaa m6 kokoon.
Sellainen asia mikä yleensä tehdään ensimmäisenä eli vaimennukset tein lähes loppuun, tässä tapauksessa kontin kansi ja ovet, tulevaisuudessa vielä kovakatto saa saman käsittelyn. Vaimennus käsitti ensin normi bitumi maton kahteen kertaan ja päälle retkipatjan. Ovipahvit saivat saman käsittelyn.
SQ Exp Unl SM2 2011
SQ Adv 4000€ SM5 2012
SQ Adv Unl SM1 2013
SQ Master Unl SM3 2014
SQ Expert Unl SM2, Racing Adv SM1, MM Master SM1 2015
SQ Adv 4000€ SM5 2012
SQ Adv Unl SM1 2013
SQ Master Unl SM3 2014
SQ Expert Unl SM2, Racing Adv SM1, MM Master SM1 2015
- THakola
- Viestit: 77
- Liittynyt: 15.01.2012 00:05
Re: BMW E36 325i individual
Kontin johdotukset ovat melkein valmiita, enään puuttuu valaistuksen sekä tuulettimien johdot. Päätin myös laittaa prossulle konkan, koska sen virran syöttö tulee Power Stationilta ja jouduin tekemään rele ohjauksen jotta saadaan muistivirta laitteiston ollessa sammutettuna. Pienikin virtakatko aiheuttaa sen että käynnistäessä pitää asettaa uudelleen kaiutin setup ja hakea muistipaikka. Mutta kuvat puhukoon puolesta johdotuksien osalta.
SQ Exp Unl SM2 2011
SQ Adv 4000€ SM5 2012
SQ Adv Unl SM1 2013
SQ Master Unl SM3 2014
SQ Expert Unl SM2, Racing Adv SM1, MM Master SM1 2015
SQ Adv 4000€ SM5 2012
SQ Adv Unl SM1 2013
SQ Master Unl SM3 2014
SQ Expert Unl SM2, Racing Adv SM1, MM Master SM1 2015
- THakola
- Viestit: 77
- Liittynyt: 15.01.2012 00:05
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa